Mama, als het zo warm is zijn mijn billen niet meer zo glad……

1 maart 2018 - Homosassa, Florida, Verenigde Staten

Dus hijs ik weer regelmatig een broek over schattige billetjes heen omdat het hier nou eenmaal lekker warm isJ

We zitten nog buiten, (we weten ons ondertussen goed te weren tegen de mini steekvliegjes) met een koel briesje wat tussen de palmbomen door waait. Heel anders dan de nederlandse taferelen nu waar er geloof ik geschaatst kan worden, ook leuk zeg!

We zijn net terug van een amerikaans camping feest. We staan hier op een camping waar we veruit de jongste zijn en waar iedereen erg aardig tegen elkaar is, iedere donderdag is het hier gezellig samen eten met elkaar, iedereen brengt wat mee. Dus toen Jap met Sara en Boaz nog even aan het zwemmen waren na een leuke dag heb ik pannenkoeken gebakken die we mee konden nemen naar het feestje. Het was een hele leuke ervaring! We hebben verschillende lekkere dingen geproefd en met veel mensen gesproken, de kinders waren de enige dus die kregen ook lekker veel aandacht… Sara liep daarna naar buiten met de woorden, leuk feestje mama! Veel van de mensen hier komen uit heel amerika en verblijven hier heel de winter. We hebben wijsheden en levensverhalen gehoord, en verhalen over diabetische voeten en overleden broers. En heerlijke taartjes op als toetje! M’n pannenkoeken waren op!

Verder zijn we vandaag naar een statepark geweest wat meer weg had van een dierentuin, er werden wilde dieren opgevangen en verzorgd en dan later hopelijk weer uitgezet. We hebben zeekoeien krokodillen beren en herten gezien en een hoop vogels. Ook konden we met een boot mee over een rivier en daar zagen we schilpadden en een krokodil. Er was een spring waar je onder water naar vissen kon kijken en we gingen terug met een treintje. Prima dagje!

Even denken hoor, wat ik nog meer allemaal kan vertellen, hoe lang geleden had ik wat geschreven, nou, in ieder geval hebben we gister een kano gehuurd met z’n 4tjes, En zijn we over best een grote rivier gevaren, voor 7 km. Leuk om alles vanaf het water te zien, schilpadden die op boomstammen liggen te zonnen, moeras, mooie bomen met bijzondere wortels, en een krokodil, helaas ging hij het water in en was ik de enige die hem zag, maar goed, vandaag is dat dus wel een beetje goed gemaaktJ De natuur hier is erg mooi, niet zo divers natuurlijk als in het westen van de USA maar toch wel iedere keer heel anders. Vooral de verschillende springs, waar het water zo uit de aarde omhoog stroomt vind ik erg mooi, het water is daar super helder en blauw. Het is ook de plek waar de zee koeien naar toe komen in de winter omdat het water uit de aarde lekker warm is en daar houden ze van. Maar het is heel februari al erg warm dus ze zijn allemaal al weer terug op weg naar de oceaan.  Nou, dit was het wel weer voor vandaag, ik zal er nog even een paar foto’s bij zoeken,

Liefs van ons!

1. Nachtdienst 1 maart 3x:
    SUPER!!!!!!
    groetjes van een jaloerse nachtdienst 3 x
  2. Corrie:
    2 maart 2018
    Wat een leuke belevenissen zo met elkaar! Mooie foto s ! Geniet maar lekker verder. Liefs en dikke kus! 😘😘😘😘 Corrie
  3. Aaltje:
    2 maart 2018
    Woooww zoooo mooi! Geniet geniet! Had ik al gezegd dat jullie moeten genieten?! Hihi Enjoy!!
  4. M van boekel:
    3 maart 2018
    super mooi mir! lekker hoor. En wat een gave camera heb je! zie het aan de foto's :)