Koken in bikini

26 februari 2018 - Pijnacker, Nederland

2 slapende kinders in hun eigen ‘kamertjes’ en een lezende Jasper naast me.

Ik zit in mn shirtje, zonder is ook weer zo wat, maar het zou qua temperatuur nog best kunnen! De afgelopen 3 nachtjes stonden we in op een camping in een mooi tropisch bos met bijbehorende geluiden, rode vogels, grote vlinders er een gordeldierJ. Er komen ook beren voor hier, ieder plekje heeft een bearbox, een kast die beerproef is voor je etenswaar ed, (voor als je met de tent bent), de camping is super ruim, geen franse taferelen en de plekken zijn ook erg ruim, wat ook wel nodig is als je ziet met wat voor kastelen op wielen sommige mensen aankomen. Dan is ons kasteeltje nog zeer beschaafd. Wel een nadeel aan dat lekkere tropische weer en omgeving zijn de muggen, dus na zonsondergang gaan we de camper in en zetten daar de ramen met ingebouwde horren open.

We zijn bij 2 verschillende ‘springs’ geweest waar we ook mochten zwemmen, super helder blauw water en met duikbril en snorkel kon je ook heel goed zien waar het water precies uit de aarde kwam. Boaz lukt het dankzij het oefenen in bad thuis ook al heel goed om te snorkelen, echt leuk om te zien en hij vindt het leuk om te ontdekken wat er allemaal zwemt onder water. Sara vindt het vooral leuk om met haar emmertje, water en zand te keuvelen. We hebben vandaag ook nog een vissenbegrafenis gehad… ik zag een net dood visje drijven en dacht dat Boaz het wel interessant zou vinden om hem van dichtbij te bekijken… slecht idee…. Het koste heel wat overtuigingskracht en uitleg waarom het geen goed idee zou zijn om het visje mee te nemen naar de camper.  We zijn ook nog opzoek gegaan naar beren, zeekoeien en krokodllen, helaas lieten zie zich niet zien, we hebben wel verschillende schilpadden gezien. Het blijft echt nog een beetje gek om aan het einde van de dag in het zonnetje terug te lopen naar de camper en dan te bedenken dat in Nederland iedereen op weg is naar bed toe terwijl ik begin te koken in mn bikini.

IMG_20180226_113626

1. Saskia:
    1 maart 2018
    Ohhh wat heerlijk!!!! Geniet, geniet, geniet!
  2. Corrie:
    1 maart 2018
    Klinkt goed allemaal! Geniet lekker verder met elkaar. Leuk dat het snorkelen lukt bij Boaz. En dan te bedenken dat de buurkindertjes hier met hun dikste kleren aan op de singel ‘schaatsen’ ! Dikke knuffel voor alle 4. Corrie
  3. Johan:
    1 maart 2018
    Mooi verhaal uit de toekomst!:)
    Geniet van jullie mooie reis.
  4. Marga en Sander:
    1 maart 2018
    Lieve luitjes, wat heerlijk om jullie belevenissen te lezen. Wat een metafoor vergeleken met hier, geweldig!
    Prachtige foto's ook, vooral van de kids. Wij hopen dat de krokodil níet gekomen is op het roepen van Saar :-0
    DIKKE KNUFF voor jullie van ons xxxx
  5. Aaltje:
    2 maart 2018
    Aah wat heerlijk!! En dat te bedenken dat wij elke morgen het ijs uit het water moeten halen voor de kippen hier.. ;) En beetje jammer dat Boaz die vis niet mee mocht nemen.. :p