Perfect:)

11 maart 2018 - Everglades National Park, Verenigde Staten

Hoi hoi, daar ben ik weer, mijn vorige verhaaltje nog niet eens online kunnen zetten maar daar komt morgen verandering in als het goed is, dan staan we weer op n ander soort camping.

Momenteel staan we een beetje op het onderste puntje van Florida, (de key’s niet mee gerekend). Jap is aan de afwas, de kinders in bed, Sara zingt nog een liedje over tante spekkie. We hebben net de bbq maar weer eens aan gedaan. Ik heb schijnbaar ‘bijnazelfontvlambare’ briketten gekocht want als je er een lucifer bij houdt staan ze in no time in brand, handig hoorJ We hebben weer heel verschillende dagen achter de rug, een strand middagje, we zijn de key’s opgereden, niet helemaal tot t einde wand we vonden er eigenlijk niet zo veel aan, tis super toeristisch, veel file rijden en je ziet weinig mooie omgeving. We zijn met een glasboot mee geweest naar het koraalrif. Dat was vooral voor mij en Boaz leuk, het was nogal onstuimig weer dus de boot schommelde flink, daar kan Jap niet zo goed tegen….. Sara leek er ook wat last van te hebben, dus ze zijn samen boven op het dek gaan zitten, Sara viel in slaap op Jap’s benen dus kon hij handig over haar heen zijn zakje vullen… Boaz en ik waren beneden naar de vissen en het koraal aan het kijken, een leuke ervaring, maar wel sneu voor de anderen natuurlijk, gelukkig was het aan land snel weer over. Trouwens, voor dat je op open zee bent vaar je eerst door de mangrove bossen heen, de kust is hier heel anders!

De afgelopen 2 dagen zijn we in het eerste ‘national park’ geweest van deze reis, de Everglades, een groot groen moerasJ Maar toch ook wel heel divers. Ook is op sommige plekken nog heel goed zichtbaar wat voor een ravage Irma ervan heeft gemaakt hier. We waren een beetje zenuwachtig of we hier een plek zouden hebben op de camping(je kan hier niet reserveren) omdat in de rest van Florida de campings aardig vol zijn.  Maar er is plek zat hier, er is hier geen aansluiting op ieder plekje voor het riool, geen water aansluiting en geen kabel voor de tv, ook mag je hier maar max 2 weken staan, dat houdt de overwinteraars een beetje tegen misschien. Dat er geen aansluiting is voor het riool en water is trouwens helemaal niet zo erg. In de camper zitten verschillende grote tanks, voor wc water, douche water en vers water. Zonder aansluiting duurt het ongeveer 3 dagen voor alles vol/leeg is. Hoe vol ze zitten kunnen we zien op een paneeltje naast de deur. Ook kunnen we daar een knopje omzetten waardoor het water verwarmd wordt met gas zodat je lekker warm kunt douchen. Ook kun je daar de generator aanzetten voor het geval je ergens staat zonder stroom en je toch graag de magnetron/broodrooster/koffiezetapparaat aan wilt zetten. Het licht gaat op een accu (een andere dan die van de startmotor) en er zit ook nog een airco op het dak voor als we het per ongeluk warm krijgen en een ijsje uit de vriezer niet voldoende is…… Wat een luxe he….

Maar waar was ik…. Oja, de Everglades, we hebben verschillende kleine wandelingen gedaan, waar we veel verschillende dingen zien, en waar Boaz ook regelmatig even politie en boefje wil spelen. Gelukkig is zijn tempo nog goed bij te houden. Af en toe moeten we wel oppassen dat er niet net iemand een foto wil maken van een zeeeeer bijzondere vogel (die interesseren ons dan weer wat minder) als wij langs rennen tettuuuu tettuuuu. We hebben weer meerdere krokodilletjes, onee, alligators… gezien, Sara en Boaz hebben er zelfs 1 aan kunnen raken bij een junior ranger activiteit en we hebben ook nog zeekoeien gezien.

En hoe gaat het verder met ons….. Nog steeds prima! Ik heb altijd een klein beetje commentaar op mensen die op het www net doen of hun leven perfect is dus vermeld ik hier graag even dat we toch ook wel regelmatig even wat opvoedkundige taken uit moeten voeren. Zo hebben Sara en Boaz ontdekt dat omdat de mensen ze toch niet verstaan ze best ‘hallo poep meneertje’ kunnen roepen. Hebben we de eerste week veel jeuk gehad van muggenbeten, heeft Sara een één of andere vreemde vlek/bulttyfus opgelopen, die gelukkig ook weer weg gaat. En als ik hier een goed gelukte familie selfie plaats zijn er ook 20 net niet gelukte versies maar ja, die laat ik lekker niet zien, zo lijkt het toch een beetje perfect ;)

ccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccccc

1. Yvonne:
    13 maart 2018
    Wat onwijs gaaf om jullie verhalen te lezen! Zo kunnen we het toch een beetje mee beleven. En wat een perfecte plaatjes :-)
    Geniet ervan en we kijken weer uit naar het volgende verhaal
  2. Marga en Sander:
    13 maart 2018
    Wat een kadootje: niet één maar twee verhalen. Nou het ziet er toch 'perfect' uit op de foto's hoor! Zelfs als je misselijk aan boord zit; lijkt het op een idylisch tafereel als je niet beter weet 🤢
    Maar de foto's zijn weer geweldig en die 20 'mislukte vergeten we gewoon.
    Ga lekker door met GENIETEN en we volgen jullie met véél plezier💋💞
  3. Bir, Djonnes, Milo en Lasse Be-cute:
    13 maart 2018
    Hallo poep meneertjes en mevrouwtjes,
    Super mooie foto’s! Ziet er heerlijk uit daar!
    Liefs van ons!
  4. Dewy:
    14 maart 2018
    De verhalen en foto's zijn weer super! :-) Drie weken weg, maar al zoveel meegemaakt! :-) Fantastisch om dit zo met elkaar te beleven en wij van een afstandje ;-) Heel veel plezier en lekker genieten!

Veel liefs,

Marc, Dewy en Evy