Vandaag zijn we naar de lente gereden!

25 maart 2018 - El Reno, Oklahoma, Verenigde Staten

Eigenlijk hadden we het plan om eerst nog wat zuidelijker te gaan, maar de weersvoorspellingen voorspelde niet wat wij graag wilden zien, dus zijn we veranderd van richting en zijn we vandaag een stuk naar het westen gereden, en konden we vanavond lekker buiten eten. Onderweg kregen de bomen al wat meer blaadjes en zagen we bomen vol bloesem. Morgen gaan we nog weer een stuk westelijker.

De afgelopen dagen een aardige afstand afgelegd dus en tussen door ook weer veel bijzondere/leuke dingen gezien, kijk maar naar de foto’s…. We zijn ook langs een hele grote western/paardenwinkel geweest waar het een speciale sale dag was en heeeel veel cowboy’s/rednecks rond liepen, super leuk om te zien en een paar laarzen gekocht voor mij.

Verder zou ik eens vertellen hoe het allemaal gaat hier. Nou, in de eerste plaats genieten we, verwonderen we ons over wat we allemaal zien en mee maken, en zijn we reuze gelukkig met ons nieuwe relaxte leven voor even.

Verder verwonderen we ons ook over hoe veel tijd het kost om weg te komen met twee kinderen, hoe snel de camper een zooitje kan worden en hoe het kan dat als net iedereen geplast heeft er toch nog minstens 1 weer moet plassen. Sommige dingen veranderen natuurlijk ook gewoon niet als je op reis bent. Nou ja, het veranderd wel iets natuurlijk, je kan er nog wat meer om lachen omdat er niemand naar school/werk oid moet.

Als we vroeg weg willen zetten we de wekker, maar meestal zijn de kinders de wekkers, rond 8uur wordt de eerste wakker en dan volgt de rest snel. Brood is hier echt niet lekker, dus we eten vruchten yoghurt met muesli of diepvries wafels uit de broodrooster.

Sara en Boaz hebben allebei een auto stoel, en ze zitten tegen over elkaar met rijden met een tafel er tussen, dat is meestal heel gezellig en soms ook even wat minder. Ze hebben een koffer met spullen om mee te spelen onderweg en we hebben een heel scala aan verhaaltjes mee op cd’s en mp3. De eerste dagen riep Sara bij iedere Amerikaanse vlag die ze door het raam zag, ‘kom is kijken, vlagje merika!!’ Als ze iets laat vallen roept ze heel hard, ‘papa stooooop’, dat we dan midden op de snelweg zitten maakt haar niet zo uit.

Er zit een ‘slideout’ in de camper dus als we op de camping staat schuiven we die naar buiten, de bank en de tafel schuiven mee, en zo wordt de camper nog ruimer.

Boaz slaapt boven, boven de voorstoelen in een zeer riant (voor een kind van 4) tweepersoons bed. Daar kun je met een trappetje naar toe klimmen en je kunt het grotendeels afsluiten met een net, en de tv die ophangt sluit de rest af. Gordijn dicht en hupla, zijn kamertje is klaar. Sara begint de nacht in haar tentje op ons bed, dat kan je ook afsluiten met een gordijn, en als wij dan gaan slapen zetten we het tentje op de grond, de afgelopen dagen nog met 3 lagen wollen deken er onder voor extra isolatie, en een laagje over haar heen.

De camper heeft ook een kachel, er zit een thermostaat aan de muur en daarop stel je in hoe warm je het wil hebben, we hebben het dus ook niet echt koud gehad hier.

Als we in de camper willen douchen, zetten we een knopje aan om het water op te warmen en voilà even later kunnen we douchen, of afwassen. Afhankelijk van wat voor plek je hebt op de camping kan je je camper direct aansluiten op het riool, en anders kun je het ook rustig een paar dagen opsparen en leeg je het bij het ‘dumpstation’ wat iedere camping heeft. Slang aansluiten op de put, eerst de wc tank open en daarna de douche/wasbakjes tank, fluitje van een cent, vooral omdat Jap het altijd doet;).

Verder hebben we hier een koelkast, vriezer, magnetron, aggregaat voor als we geen stroom hebben, extra accu voor als we een klein beetje stroom nodig hebben, en een airco op het dak. Haha, reuze luxe vinden wij, maar als je soms ziet wat hier allemaal staat, rondrijd, je kijkt je ogen uit, en dat doen we dan ook regelmatig. Voor Sara hadden we in florida een kinderstoel gekocht bij de ikea, reuze handig voor die wiebelbilletjes tijdens het eten en daarna gaat hij in de ‘schuur’ zoals we hem noemen, een grote ruimte onder ons bed, waar je van buiten uit bij kan, daar liggen ook een hoop andere dingen als de tafel en stoeltjes, die we overigens bijna nooit gebruiken omdat bij iedere plek wel een picknick tafel is. En de koffers en extra inkopen.

Toen ik alles uit de koffers ging halen heb ik alles wat we niet mee terug willen nemen gewogen, dat was 30 kg, dus, nu weten we hoeveel we weer mee terug kunnen nemen:)

Boodschappen doen…. Dat doen we meestal bij de walmart, een super grote supermarkt, als je een pistooltje nodig hebt kun je er ook terecht… Na het afrekenen gaat alles gaat daar in plastictasjes, meestal zo’n 2 producten per tasje en dan hum naar het volgende tasje, (ze hangen in n soort draaimolen naast elkaar), bij de eerste keer boodschappen laten we dat doen, en dan hebben we voor zeker 3 weken voldoende vuilniszakjes, dus dan hoeven we die weer niet te kopen:) en de keren daarna zeggen we dat we geen zakjes hoeven, waarop de caissière steenvast kijkt of ze water ziet branden, maarja, we kunnen het zo vanuit het karretje in de kasten/vriezer/schuur leggen.

We proberen natuurlijk van alles, reuze tonnen chips, blauwe fanta, alle soorten m&m’s, kaascrackers met pindakaas erop…. Noem maar op. Soms geef ik de kinders tijdens het rijden een lekker handje mini wortels en zitten wij stiekem te snoepen op de voorstoelen.  Zijn ze me later vast dankbaar voor;) Niet dat ze nix krijgen hoor, ze hebben het best goed:) We merken dat ze steeds meer samen gaan spelen wat heel leuk is om te zien, af en toe moeten we ook stiekem hard lachen om de verhalen die ze hebben samen. Boaz vindt alles wat we doen heel interessant en heeft heel veel vragen, en terwijl hij staat uit te vinden hoe iets werkt staat Sara te sjansen met iedereen om zich heen en haalt de raarste dingen uit. twee heerlijke kinders die best van elkaar verschillen.

Nu ga ik stoppen met typen want ik wil naar bed, ik heb tenslotte ‘’een heeeel zwaaaaar leven….’’

Veel liefs voor jullie allemaal!

1. Marga en Sander:
    26 maart 2018
    Wat een belevenissen weer, en goed om te lezen dat de dagelijkse beslommeringen nu andere dimensie krijgt
    Geniet maar van elkaar en verwonder je, maar hou ons graag op de hoogte met je leuke verhalen. Veel liefs -xxx-
  2. Corrie:
    26 maart 2018
    Hoi hoi, heerlijk zeg, zo n ‘onbezorgde ‘ vakantie. Lekker verder genieten! Als ik goed geteld heb zijn jullie nu bijna op de helft! Heel veel plezier en dikke knuffels! 😘😘😘😘 Ps K heb geen stickervel maar tel af en toe wel af)
  3. Ilona:
    26 maart 2018
    Mir wat klinkt het allemaal heerlijk! En gave foto’s! Ik ben stiekem best jaloers op jullie😉 geniet nog even verder met zn 4en!! Liefs ilona
  4. Tanny Geerse:
    8 april 2018
    Geweldig Mirjam en je gezin.
    Eindelijk ben ik met hulp van je moeder op je blog kunnen komen.
    Het doet mij denken aan onze reis door Amerika met een camper. Mooie reis verder. Liefs Tanny