Vandaag de belasting aangifte gedaan…..

3 maart 2018 - Clearwater, Florida, Verenigde Staten

We zijn zoooooo lang op vakantie dat we te laat terug zijn om het thuis te doen, klinkt dat eens even lekker langJ

We staan nu op een camping langs de highway 19, een 3baans weg 2 kanten op met een hoop winkels stoplichten en regelmatig een sirene. Op de camping kijken we onze ogen uit naar al de enorme vrachtwagen/bus campers met de meest grappige uitrustingen. Leuk om te zien wat er allemaal heen en weer gesleept wordt, vaak hangen ze achter hun camperbus dan een grote pickup waar in de laadbak een kano/moter op staat en daar achter dan de aanhangwagen met de boot erop. Ik vraag me af wat voor rijbewijs je er voor nodig hebt. Ons campertje is hier maar klein iigJ

Vandaag hebben we een heerlijk stranddagje gehad, heel anders dan in nederland waar er geschaatst wordt! We waren op clearwater beach, ik heb nog nooit zulk wit zand gezien op een strand. Boaz heeft eerst een gat gegraven om te zien wanneer het witte zand zou stoppen en de normale aarde begon maar het bleef maar wit zand! Er was een grote pier waar we op gelopen hebben en waar Sara bijna een pelikaan geaaid heeft en een pelikaan bijna Sara gebeten had.

Tussen door even terug naar de camper, lekkere broodjes gemaakt, omgekleed, het was ondertussen warm genoeg voor een zwembroek, en weer terug naar het strand. Heerlijk hoor om alles steeds maar bij je te hebben, toen de zon ging zakken de kinders lekker even af gedouched in de camper en weer terug naar de camping waar we lekker buiten pasta op hebben. De kinders liggen te slapen, Boaz boven de voorstoelen in zijn reuze 2persoons bed en Sara in haar slaap tentje op ons bed, beide kan je afsluiten met een gordijn en zo hebben ze hun eigen kamertje. Wanneer wij gaan slapen leggen we Saar met tentje en al op de grond voor de keuken. ’s Ochtends is Boaz meestal als eerste wakker, dan luistert hij eerst naar een verhaaltje op zijn discman en dan klimt hij met zijn laddertje naar beneden om Sara wakker te maken.

Gister was trouwens ook al zo’n super leuke dag, nadat we uit waren gezwaaid, geknuffeld, de kinders een cadeau’tje hadden gekregen op de gezellige (voor een paar dagen in ieder geval ;) camping ging ik zwemmen met zeekoeien. We gingen met z’n 6en en een kapitein op een bootje naar een soort inham van een rivier. De kapitein was ’s ochtends al wezen kijken voor ons of ze daar nog zaten, door het warme weer zijn er veel al weer vertrokken naar de zee, (grappig he, die beesten leven in en lusten zout en zoet water. O, voor we vertrokken kregen we een hele duidelijke uitleg over wat we wel en niet mochten doen, heel goed, je bent een soort van te gast bij de zeekoeien en je moet je aanpassen aan hun gedrag, niet andersom, je bent tenslotte in hun domein.Als ze contact zoeken met jou is het goed maar je mag het niet forceren.  Maar in ieder geval…. Ze waren er nog, dus we konden het water in met snorkels en zo’n soort piepschuim buis zodat je rustig kon blijven drijven. Wat zijn die dieren groot! En ze hebben super schattige gezichtjes, ik was er naar 1 aan het kijken die vlak onder mij zwom en toen kwam er 1 vlak naast mij voorbij, heel bijzonder om mee te maken, ze zijn denk ik 1,5 keer zo lang als mij en ook heel breed. Regelmatig moeten ze naar boven om adem te halen, en dan gaan ze weer naar de bodem om te ‘grazen’. Na een tijd genieten ben ik nog even naar de boot gegaan om mijn camera te pakken, ik moest het natuurlijk ook aan Boaz en Sara kunnen laten zien! Die waren ondertussen met Jap naar een speeltuin in de buurt. Naast die speeltuin was een brandweer/politie kazerne en Boaz stond zo te kijken dat ze kwamen vragen of hij even binnen wilde komen kijken…. Hij mocht in een grote brandweerauto zitten en in een politie auto kijken, zo hadden ze ook een hele leuke middag!

Dat was het weer voor vandaag, de komende 6 nachten staan we weer op campings zonder wifi denk ik, dus nu zal het wel weer even duren voor er wat te zien isJ We gaan langzaam steeds verder naar het zuiden, Ik probeer wel te blijven schrijven want ik plak m’n stukjes ook in m’n fotoboek. Veel liefs weer van ons!

1. Corrie:
    4 maart 2018
    Wat zijn jullie lekker aan t genieten ! Heel leuk om te lezen allemaal en mooie foto s! Leuke compensatie voor je paardrijles, die zeekoeien. Mooi die stranden hè! Denk regelmatig terug toen wij daar waren met jou en Janneke, even oud als Boaz en Sara nu. We bouwden een zandkasteel .... allemaal toeschouwers want dat kenden ze niet...Veel plezier en dikke kus voor allemaal 😘😘😘😘
  2. Dewy:
    4 maart 2018
    Hey Jap, Mir, Boaz en Sara,

Superleuk om jullie avonturen te lezen! Jullie maken een hoop mee en zien heel veel! Veel herkenning ook :-) de zeekoeien, stranden, zelfs de foto van de brug ;-). Gaaf om zo meegenomen te worden op jullie reis. Heel veel plezier! Geniet ervan en zeker van het heerlijke weer :-):-):-)

Veel liefs,
    Marc, Dewy en Evy
  3. Marga en Sander:
    7 maart 2018
    Lieve Jasper, Mirjam en kids. Wat is het weer heerlijk om over jullie belevenissen te lezen en wat zullen Boaz en Sara genieten.
    Deze week hebben we hier betere temperaturen en laat het lentezonnetje zich regelmatig zien, pfff "weg winter, we willen nu naar de lente"
    Dag lieverds, kus van ons -×××-
  4. Ronald, Carola, Lynn en Thom:
    7 maart 2018
    Wat een geweldige verhalen Mir, geniet heerlijk met je kanjers van jullie mooie avontuur!!!
  5. Marieke:
    8 maart 2018
    Heeeerlijk om te lezen!! Ben helemaal niet jaloers ofzo hoor ;)
    Wat een gave foto's! Ik kijk uit naar het volgende verhaal. Liefs en geniet! X
  6. Opa Jan:
    12 maart 2018
    Mirjam dikke kus en hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!
    Hoi Jasper Boaz en Sara, ook jullie hartelijk gefeliciteerd met de verjaardag van jullie vriendin en moeder!
    Leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven, het roept allemaal leuke herinneringen op:).
    Geniet er maar lekker van met die heerlijke temperaturen daar en maak er vandaag, 12 maart, een extra speciaal dagje van.
  7. Saskia Slegtenhorst:
    14 maart 2018
    Wat een gaaf avontuur! Echt heel leuk om te lezen en de foto's te zien. GENIETEN in hoofdletters. Veel plezier!
  8. M van boekel:
    15 maart 2018
    Wat zijn je kinders ook al bruin zeg!!😱 En leuke kleertjes, passen ze de quapi collectie die je had ingeslagen al😄

Super gaaf hoor mir die vakantie van jullie!