Onder de sterren

21 april 2018 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Zo, daar zit ik dan, buiten naast de camper onder de sterren hemel. Waar ik momenteel weinig van zie vanwege het niet zo sfeervolle laptop-scherm licht maar goed, ik weet dat hij er is en er moet toch ook wel weer een stukje komen anders blijft het bij foto’s in ons boek.

We hebben weer afwisselende dagen achter de rug, van sneeuw in Bryce tot 38 graden in de woestijn van Death valley en van wandelingen tussen de bergen van Zion tot wandelingen door de casino’s van Las Vegas. In Zion hebben we de eerste dag een stukje gewandeld in een kloof waar een rivier door heen stroomt. Boaz vond dat eerst maar niks, hij houdt niet van natte sokken, ook niet van dingetjes onder zijn voet of als zijn sokken niet perfect goed zitten trouwens….. gelukkig heeft hij een vader die hem hierin geheel begrijpt.  Maar na een stukje op mijn rug had hij de oplossing gevonden…. Als hij nou alles uit deed kon hij daarna zijn droge sokken weer aan. Dus Boaz ging op zijn blote voeten door het riviertje. We kwamen niet echt ver want de rivier werd al snel wat te diep, Jap is met Sara nog wel wat verder gegaan, ondertussen kon ik lekker mensen kijken, we waren niet de enige die aan die wandeling begonnen. Erg leuk om al die verschillende mensen te zien. Je merkt wel echt dat de nationale parken super druk zijn geworden de afgelopen jaren en dat ze eigenlijk de stroom toeristen niet meer helemaal aan kunnnen. Ik sprak er vandaag over met een ranger (Boaz was weer bezig met een nieuwe button verdienen) en die vertelde dat er de afgelopen jaren explosief meer toeristen naar de parken kwamen en dat het een heus probleem ging worden. Wij waren in ieder geval blij dat we door de weeks in Zion waren en dat de vakantie over is hier. We konden direct in de ‘parkbus’ stappen ipv dat we daar 3 kwartier op moesten wachten……

De dag daarna hebben we nog een spannende wandeling gemaakt langs steile bergwanden, en op de terug weg daarvan zagen we een slang die een kikker had gevangen! We zijn blijven kijken tot hij helemaal in zijn buik zat.  Reuze interessant om te zien, we dachten eerst dat het nooit zou gaan passen maar het paste toch.

De dag daarna ’s ochtends buiten ontbeten en opweg naar Bryce, waar we onderweg bevroren plassen zagen….. huh? Dus van het t shirtje weer naar de winterjas. ’s Avonds het water opwarmen en de kachel aan zodat de waterleidingen en wij niet zouden bevriezen, het werd min 8. Brrrrrr De dag daarna scheen de zon weer lekker en gingen we met laagjes aan aan een wandeling tussen de hoodoos beginnen, er gingen steeds meer laagjes uit. Dit was de langste wandeling tot nu toe, bijna 15 km omhoog en omlaag en weer omhoog en weer omlaagJ Onze ranger was geloof ik het minst moe van ons allemaal, Sara deed een vorstelijk slaapje op de rug van haar vader. Super mooi daar en ook weer heel anders,  de foto’s omschrijven het beter als dat ik het doe. Na het eten was er nog een avond programma in het park over het heelal, over Saturnus en een belangrijke missie die daar schijnbaar geweest is. Boaz en ik zijn er heen geweest, we zaten gezellig samen op de grond bij een volle zaal mensen. Zo kon ik alles, of iig een deel voor hem vertalen van het verhaal, een uur lang zat hij geïnteresseerd te luisteren en hij had nog ongeveer een miljoen vragen. Daarna gingen we naar buiten en via een paadje vol lichtjes kwamen we bij een plek waar 3 van die grote sterrenkijkers stonden waar je doorheen mocht kijken, het was een super gezellig avondje en we hebben een hoop geleerd over de ringen, manen van en missie naar Saturnus.

De dag daarna naar de Valley of fire, daar was het weer lekker warm, en ze hadden er enorm rode rotsen, waartussen zeer idyllische kampeerplekjes waren. En waar het heerlijk rustig was, tot wij kwamen….. De kinders hadden hun dag niet helemaal, of wij misschien, dat weet je nooit zeker:) iig, een hoop gemiep en een boterham later lagen ze op bed en zaten wij buiten te bbqen net te doen of we het gesnik (zacht uitgedruktJ vanuit de camper niet hoorde, echt een top avond kun je je wel voorstellen misschien. De dag daarna ging het weer een stuk beter gelukkig, we maakte weer een bijzondere wandeling langs de rode rotsen die uit verschillende gekleurde laagjes bestaan, en we aten koekjes waar we kaas uit een spuitbus op deden…. Jep, dat bestaat:)

En toen…. Op naar Vegas, de camping die we als eerst vonden had een zwembad, dus dat gingen we als eerst doen, lekker zwemmen! De zwembaden hebben hier er vaak ook een hottub bij, en die is echt heet! Heerlijk vind ik!

Daarna gegeten bij weer een zeer amerikaanse hamburger tent en nog even geshopt in de outlet, we zijn maar in 1 winkel geweest, en kochten daar 6 paar schoenen voor een prima prijsje:)

De dagen daarna zijn we nog n keertje wezen shoppen en zijn we naar de strip van Vegas geweest waar we onze ogen uitkeken, en waar jap met Sara in de drager ook een heuse atractie was, tja, we hebben geen buggy mee en ons ondernemende vrouwtje laten lopen zou niet echt een succes worden denk ik. Waar ze zelf vast heel anders over denkt misschien, maar zo had ze ook nog eens het beste uitzicht en ze kreeg een hoop aandacht waar ze dol op is en prima mee om kan gaan, een taalbarrière bestaat niet echt voor haar :)

Na Vegas naar de Hooverdam geweest waar we overheen zijn gelopen en het museum erbij hebben bekeken, ik denk dat ik het helemaal snap nu…. Daarna weer een nachtje bij de walmart geslapen, op weg naar death valley. Jap en ik zijn ombeurten nog even wezen shoppen toen de kinders sliepen, (handig hoor van die 24uurs openingstijden).

En daar staan we nu voor het 2e nachtje. Het is nu bijna 12 uur en nog iets van 25 graden denk ik. Dus we hebben 2 keer gebbqed en vanavond nog een vuurtje gemaakt. Gister ben ik bij Boaz gaan logeren wat bij prachtig vindt en ik ook heel gezellig natuurlijk. Jap moet dan komen zeggen dat we nu echt stil moeten zijn en dan is het feestje compleet:). Sara werd halverwege de nacht wakker en maakte mooi even gebruik van de gelegenheid door te vragen of ze bij papa mocht slapen:)

Phoe wat gaat de tijd snel nu, nog 8 nachtjes en dan moeten we de camper weer inleveren. We genieten nog maar even met volle teugen, voor je het weet zijn we al weer terug.... Ik hoef nog niet zo nodig terug en de kinders en Jap ook niet begreep ik, maar je gaat thuis en alles en iedereen daarom heen ook wel weer extra waarderen als je er even niet bent. Nou, wij gaan nu nog even verder iig!

1. Saskia:
    26 april 2018
    Heerlijk!! Wat is het onwijs snel gegaan maar daarom nog extra genieten van de laatste dagen! X
  2. Corrie:
    26 april 2018
    Prachtige foto’s weer en wat heerlijk dat jullie zo genieten. Liefs en dikke 😘😘😘😘, tot over 8 nachtjes! 🎉🎈❤️
  3. Sanne:
    26 april 2018
    Jeetje wat zien jullie veel dingen. En gaaf dat je de natuur bezig ziet!
    En vooral die mooie foto van jullie 4tjes tegen de zon in, Super gaaf!
    Geniet er nog maar even lekker van de laatste dagen!
    Liefs Jamie en Sanne
  4. Marga en Sander:
    26 april 2018
    Hoi...wat een wijze (klein)kinderen komen er straks terug die alles weten over Amerika en het heelal ✨
    Van alles over de dieren daar kunnen vertellen, slangen, krokodillen en noem maar op. Nou geniet nog maar van jullie droomreis en we kijken uit naar jullie belevenissen in levende lijve te horen
    DIKKE KNUFF VOOR JULLIE ALLEMAAL 😍💋💋💋💋
  5. Yvonne:
    26 april 2018
    Heel gaaf Mir! Leuk om zo van jullie belevenissen mee te mogen genieten. Het schiet echt alweer op, dus extra veel genieten van de logeerpartijtjes, dieren en natuur!
    Liefs Gert en Yv
  6. Dewy:
    28 april 2018
    Wederom weer een geweldig avontuur! En ook de foto's van de vorige keer teruggekeken, want die hadden wij nog tegoed ;-) Dus extra veel foto's dit keer :-)
    Echt een geweldig land van extreme, jullie hebben ondertussen echt een hoop gezien en meegemaakt! Geniet nog van de laatste dagjes en nachtjes!

Veel liefs,

Marc, Dewy en Evy
  7. M van boekel:
    30 april 2018
    Super weer om te lezen en het zien van die prachtige fotos!😍 as donderdag ben je weer in NL, 1 schrale troost.....het is/word dan mooi weer hier😉😎 see you op het werk!😘
  8. Saskia Slegtenhorst:
    2 mei 2018
    Geweldig! Goede terug reis
  9. Aaltje:
    6 mei 2018
    Prachtige foto's en super leuk verhaal!!