Daar zijn we dan!

23 februari 2018 - Pijnacker, Nederland

Op een picknick tafel in mn korte broek in het zonnige Florida. Met naast mij een zoon die een lego auto bouwt en Sara doet even een lekker slaapje. Jasper misschien ook wel want die heb ik ook al even niet gezien.

Maar eerst even over de eerste dagen, om 5.30 werden we opgehaald door papa, die bracht ons naar schiphol. De kans dat het mis gaat op weg naar het vliegveld is vele malen groter dan dat het mis gaat in het vliegtuig, dus toen we veilig op schiphel waren stelde me dat ook gerust voor de vluchten. Vlak voor we naar de polderbaan zouden gaan rijden werden de vleugels nog even ontdooit met een speciaal spulletje…. En daar ging het mis…. Nou ja, mis, ik zit hier wel in Florida dus het is goed gekomen, maar toen we eenmaal op de polderbaan stonden dacht de piloot dat dat nieuwe ontdooi spul ijs was en wilde hij niet opstijgen. Dus weer terug naar schiphol rijden, op nieuw tanken en de piloot ervan overtuigen dat het dus nieuw ontdooi spul was en geen ijs. (hij is zelf even gaan voelen). 2 uur later dan gepland stegen we op, dat zorgde ervoor dat onze overstaptijd in NY nog maar een kwartiertje was, best kansloos dus…. Maar bij navraag aan de stewardess werden we gerust gesteld, we zouden worden omgeboekt naar de volgende vlucht. De vlucht ging verder prima, de kinders gedroegen zich voorbeeldig mede dankzij de leuke meegegeven kado’tjes waar voor nogmaals dankJ In NY moesten ze hard lachen om de piloot maar was onze vlucht niet omgeboekt, de volgende beschikbare vlucht was de dag daar na, we zouden dan ongeveer landen op het moment dat road bear ons op zou halen bij ons hotel. Niet echt ideaal dus. We konden ook kiezen voor standby tickets, wat eigenlijk gewoon inhield dat je bij de gate gaat zitten wachten tot iedereen in het vliegtuig zit, dan gaan ze tellen, en dan hoor je of je er nog bij past… er was nog 1 plekje, dus ik mocht mee, jap moest dan wachten met de kinders op de volgende vlucht. Eeeeehm neeJ

Toen weer onze tickets om laten boeken naar stands-by tickets door een mevrouw die echt geen zit had in mij en mijn verhaal naar een vlucht weer 3 uur later.  We waren ondertussen 20 uur wakker, en zaten nog te wachten op in de hoop dat we dan met de volgende vlucht mee zouden mogen.

Wat waren we blij toen dat mocht! De stewardess deed super haar best voor ons en zo zaten we uiteindelijk nog bij elkaar ook. De kinders vielen meteen in slaap, de vlucht was zo voorbij en daar waren we dan, Florida!!! Na 26 uur wakker lagen de bedden in het hotel heerlijk! Een voordeel was dat de kinders ook zo moe waren dat ze gewoon tot de volgende ochtend geslapen hebben, geen jetlag! En nog ff opscheppen, we zijn zo trots op ze hoe ze het gedaan hebben tijdens de reis, geen piepjes en miepjes gehoord. Boaz vond dat we er nog wel snel waren zei hijJ

De volgende ochtend genoten van een zeer amerikaans ontbijtje met warme wafels, witte boterhammen met ei en spek en cornflakes in alle kleuren vd regenboog met bijbehorende smaak.

Ruim optijd, Jap en ik stonden alweer versteld van elkaar hoe anwb we waren, stonden we klaar om opgehaald te worden door Road Beer. Eenmaal daar kregen we even een uitleg over de camper, die werkt nog hetzelfde als in 2012 (ze ruiken zelfs hetzelfde)  dus we konden vlot op pad. Eerst naar de reuze supermarkt om autostoelen te kopen, en alle andere eerste boodschappen. We hebben ons weer vergaapt aan alles wat er te koop is hier. Van alles is er schappen vol te koop, behalve van verse groeten en fruit. Daarna naar de ikea voor een kinderstoel, die ik zo gevonden had want de indeling en alles is precies hetzelfde als in Delft.

Toen op weg naar de camping, Voor in Florida hadden we al veel campings geboekt, dus we konden er zo (op de file na) heen rijden. Het avond eten was chips met banaan, gezien de vermoeidheid van de kinders (en ons ook trouwens)  was koken een zeer ondankbare taak geworden, dus zijn we er maar niet meer aan begonnen.

Nou, en dan zijn we aangekomen bij vandaag, om 6 uur vond Sara het wel mooi geweest, ik lag ook al een tijdje wakker dus toen zijn we er maar uitgegaan. Na het ontbijt heb ik de camper even ingericht, lekker alle tassen uitgepakt, en toen gingen we op pad! Naar de blue spring, het is alsof je in een soort groot centerparks park rondloopt hier, met een hoop palmbomen mooie vogels, en helder water met vissen. We zijn naar het begin van de spring gelopen, bijzonder om te zien hoe er zoveel water zo uit de grond omhoog komt. Boaz ontdekte ook nog een schildpad en….. een speeltuin.

Prima ochtendje dusJ  We gaan zo op weg naar de volgende camping, daar blijven we het hele weekeind.

IMG_0530

IMG_0537

IMG_0525

IMG_20180221_092506 hier ging het mis:)

1. Sanne:
    1 maart 2018
    Fijn dat het ondanks de vertraging allemaal goed is gegaan! Super leuk dat he gelijk zo goed bevalt en Boaz en Sara lekker aan het ontdekken zijn! Nog veel plezier!
  2. Marjolein en Jeroen:
    1 maart 2018
    Leuk hoor dat jullie je draai al hebben gevonden en geen gedoe met de kinderen of verplaatst door het vliegtuig zitten :-/ Ben benieuwd naar jullie volgende avondturen. Veel plezier en groeten aan jullie allemaal.
  3. Marjolein:
    1 maart 2018
    Klinkt goed! (Afgezien van de vertraging dan.)
    En nu volop genieten!
  4. Marga en Sander:
    1 maart 2018
    Fijn dat jullie reis dan nú toch echt begonnen is. Ziet er veel belovend uit op de foto's. Super dat de kids het zó goed deden!♡×♡